მომხმარებლის განცხადებები და გარანტიები
წინამდებარე წესებსა და პირობებზე თანხმობით, თქვენ ადასტურებთ დაეთანხმებით, რომ:
თქვენ ხართ: ფიზიკური სრულ ქმედუნარიანი პირი (მინიმუმ 18 წლის) ანსაქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად უფლებაუნარიანი იურიდიულიპირი, რომელიც არ იმყოფება რაიმე სახის ზემოქმედების ქვეშ; არ ხართევროკავშირის მოქალაქე ან ევროკავშირის წევრი ქვეყნის რეზიდენტი პირი ანევროკავშირში დაფუძნებული იურიდიული პირი და პლატფორმების სერვისებისგამოყენების დროს არ იმყოფებით ევროკავშირის ტერიტორიაზე; და არ ხართპირი, ვისთანაც ტრანზაქციები აკრძალულია ეკონომიკური ან სავაჭროსანქციებით და თავისუფალი ნების გამოვლენის საფუძველზე.
თქვენ მიერ წარმოდგენილი ყველა ინფორმაცია/მასალა არის და იქნება ზუსტიდა არ არის/არ იქნება ყალბი, არაზუსტი, შეცდომაში შემყვანი ან/დაცილისმწამებლური. ასევე, არ განახორციელებთ სხვა ნებისმიერ ქმედებას, რომელიც აკრძალულია/შეზღუდულია მოქმედი კანონმდებლობით, ამ წესებითდა პირობებით და კონფიდენციალობის პოლიტიკით ან/და არის უკანონო, დამაბნეველი, დისკრიმინაციული ან თაღლითური ან/და არღვევს ან ლახავსსხვების უფლებებს.
გამყიდველის (მოვაჭრის) ვალდებულება
გამყიდველი (მოვაჭრე) ვალდებულია მომხმარებელს გადასცესხელშეკრულებით გათვალისწინებული პირობების შესაბამისი საქონელი.
საქონელი ხელშეკრულებით გათვალისწინებული პირობების შესაბამისსაქონლად მიიჩნევა, თუ იგი შეესაბამება გამყიდველის (მოვაჭრის) მიერმომხმარებლისთვის მიწოდებულ აღწერას და მას აქვს იგივე თვისებები, რომლებიც გამყიდველის (მოვაჭრის) მიერ მომხმარებლისთვის წარდგენილსაქონლის ნიმუშს ჰქონდა.
გამყიდველის (მოვაჭრის) მიერ მომხმარებლისთვის მიწოდებული აღწერისარარსებობის შემთხვევაში საქონელი ხელშეკრულებით გათვალისწინებულიპირობების შესაბამის საქონლად მიიჩნევა, თუ იგი გამოსადეგია იმ მიზნისთვის, რომლის თაობაზედაც მომხმარებელმა გამყიდველს (მოვაჭრეს) ხელშეკრულების დადების დროს აცნობა და რომელსაც ის დაეთანხმა.
კანონისმიერი გარანტია
თუ საქონელი ნაკლის მქონე აღმოჩნდა, მომხმარებელს უფლება აქვს, გამყიდველს (მოვაჭრეს) მოსთხოვოს ნაკლის აღმოფხვრა (საქონლისუსასყიდლოდ შეკეთება ან შეცვლა, ფასის შემცირება) ან გავიდესხელშეკრულებიდან.
საქონლის შეკეთება და შეცვლა მომხმარებლის პირველი რიგის უფლებებია. მომხმარებელს უფლება აქვს, გამყიდველს (მოვაჭრეს) მოსთხოვოს საქონლისუსასყიდლოდ შეკეთება ან შეცვლა, გარდა იმ შემთხვევისა, როდესაც ეს, საქონლის ბუნებიდან გამომდინარე, შეუძლებელია ან არათანაზომიერ ანშეუსაბამოდ დიდ ხარჯს მოითხოვს.
საქონელი შეკეთებული ან შეცვლილი უნდა იქნეს გონივრულ ვადაში (მაქსიმუმ30 კალენდარული დღე), ისე, რომ მომხმარებელს არ შეექმნას მნიშვნელოვანიშეფერხება საქონლის ბუნებისა და იმ მიზნის გათვალისწინებით, რომლისთვისაც მან ეს საქონელი შეიძინა.
საქონლის უსასყიდლოდ შეკეთება ან შეცვლა გულისხმობს გამყიდველის(მოვაჭრის) მიერ ყველა ხარჯის (მათ შორის, ფოსტის, სამუშაო ძალისა დამასალების ხარჯების) გაწევას, რომლებიც საჭიროა საქონლის ხელშეკრულებითგათვალისწინებულ პირობებთან შესაბამისობის უზრუნველსაყოფად.
მომხმარებელს უფლება აქვს, მოითხოვოს საქონლის ფასის შემცირება ან უარითქვას ხელშეკრულებაზე, თუ არსებობს ერთ-ერთი შემდეგი პირობა:
ა) საქონლის შეკეთება ან შეცვლა შეუძლებელია;
ბ) გამყიდველმა (მოვაჭრემ) საქონელი გონივრულ ვადაში არ შეაკეთა ან არშეცვალა და მომხმარებელმა ხელშეკრულების შესრულებისადმი ინტერესიდაკარგა;
გ) გამყიდველის (მოვაჭრის) მიერ საქონლის შეკეთება ან შეცვლამომხმარებელს მნიშვნელოვან შეფერხებას შეუქმნის.
მომხმარებელს უფლება აქვს, ხელშეკრულებიდან გასვლის შემთხვევაშიმოითხოვოს ხელშეკრულების შეუსრულებლობით მიყენებული ზიანისანაზღაურება საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით.
მომხმარებელს არ აქვს უფლება, უარი თქვას ხელშეკრულებაზე, თუ საქონლისნაკლი უმნიშვნელოა.
იმის განსაზღვრისას, თუ რამდენად არათანაზომიერია ან შეუსაბამოდ დიდიახარჯი, გათვალისწინებული იქნება შემდეგი პირობები:
ა) საქონლის ან მომსახურების ფასი მისი ხელშეკრულებით გათვალისწინებულპირობებთან შესაბამისობის შემთხვევაში;
ბ) საქონლის ან მომსახურების ხელშეკრულებით გათვალისწინებულპირობებთან შეუსაბამობის ხარისხი;
გ) საქონლის ნაკლის მომხმარებლისთვის შეფერხების შექმნის გარეშეაღმოფხვრის ალტერნატიული შესაძლებლობა.
თუ მომხმარებელმა საქონლის ნაკლი საქონლის მფლობელობაში მიღებიდან 6 თვის განმავლობაში აღმოაჩინა, საწინააღმდეგოს დამტკიცებამდეიგულისხმება, რომ ნაკლი არსებობდა საქონლის მიწოდებისას, თუ, საქონლისბუნებიდან ან ნაკლის ხასიათიდან გამომდინარე, ეს შესაძლებელია. ამშემთხვევაში მტკიცების ტვირთი გამყიდველს (მოვაჭრეს) ეკისრება. თუმომხმარებელმა საქონლის ნაკლი საქონლის მფლობელობაში მიღებიდან 6 თვის შემდეგ აღმოაჩინა, იმის მტკიცების ტვირთი, რომ ნაკლი არსებობდასაქონლის მიწოდებისას, მომხმარებელს ეკისრება.
კომერციული გარანტია
კონკრეტულ საქონელს/პროდუქტს კანონისმიერ გარანტიასთან ერთადშეიძლება გააჩნდეს კომერციული გარანტია, რომლის პირობები მითითებულიიქნება კონკრეტული საქონლის აღწერილობაში. კომერციული გარანტია არზღუდავს კანონისმიერი გარანტიის პირობებს.
მომსახურების დაკავშირებული გარანტიები
ჩვენ მომსახურებას გაგიწევთ საქართველოს კანონმდებლობის შესაბამისად. მომსახურებაში იგულისხმება ნებისმიერი მომსახურება, რომელსაც ჩვენგიწევთ, მათ შორის საკურიერო მომსახურება და საშუამავლო მომსახურება(შემთხვევები, როცა ჩვენ არ ვართ მოვაჭრე და ვართ შუამავლი მოვაჭრესა დათქვენს შორის).
თუ ჩვენი მხრიდან ნაკლიანი მომსახურება გაგიწიეთ ან გადავაცილეთდაპირებულ ვადას, თქვენ უნდა განგვისაზღვროთ ნაკლის აღმოფხვრისგონივრული დამატებითი ვადა, გარდა იმ შემთხვევისა, როდესაც ეს, მომსახურების ბუნებიდან გამომდინარე შეუძლებელია ან არათანაზომიერ ანშეუსაბამოდ დიდ ხარჯს მოითხოვს, როგორც ეს გათვალისწინებულიაკანონმდებლობით.
დამატებითი ვადის უშედეგოდ გასვლის შემთხვევაში თქვენ უფლება გაქვთ:
მოვაჭრიმ თავისი ხარჯით მომსახურების გაწევა ან ნაკლის აღმოფხვრა სხვაპირს შესთავაზოს.
მოითხოვოთ მომსახურების ფასის ადეკვატური შემცირება.
უარი თქვას ხელშეკრულებაზე და მოითხოვოს ზიანის ანაზღაურებასაქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით.
დამატებითი ვადის განსაზღვრა სავალდებულო არ არის, თუ აშკარაა, რომ ამასარავითარი შედეგი არ ექნება, ან ხელშეკრულების შესრულებას მომსახურებისდროულად მიღებას უკავშირებთ.
თუ მოვაჭრემ დროულად არ დაიწყო მომსახურების გაწევა ან მომსახურებისპროცესი უსაფუძვლოდ ჭიანურდება, რაც მომსახურების დათქმულ ვადაშიგაწევას შეუძლებელს ხდის, მოვაჭრეს არ აქვს უფლება, მოითხოვოსმომსახურების პროცესში გაწეული ხარჯების ანაზღაურება, აგრეთვე გაწეულიმომსახურების საზღაური, თუ მომხმარებელმა ხელშეკრულების ნაწილობრივიშესრულებისადმი ინტერესი დაკარგა.